vrijdag 22 mei 2009

Zonder machines

Het moest eigenlijk al een paar maanden geleden maar pas na alle ellende met het spaghetti topje vorige week besloot ik mijn lock- en naaimachine maar weer eens naar de dealer te brengen.

Ik heb goede machines maar snijden deed de locker de laatste tijd erg slecht. De naaimachine ging steeds meer lawaai maken en de achteruit knop kon niet meer ingedrukt worden. Gelukkig heb ik een automatische aan en af hechter want zonder achteruit knop moest ik steeds het werk draaien om achteruit te kunnen naaien.

Ook zonder machines is er genoeg te doen op naaigebied. Zo ben ik met een opleiding bezig en wil ik graag 3 juni mijn patroon teken boek voor de japonnen inleveren. En het tekenen van patronen en het knippen uit stof kan gedaan worden. Of ik had die leuke Tilda boeken eens ter hand kunnen nemen of nog een keer een prikbord kunnen bekleden.

Maar niets van dat alles, ik voelde me helemaal niet compleet en belandde iedere avond op de bank bij de tv..... En ik hou helemaal niet van tv kijken.
Vanmiddag ben ik eindelijk weer eens aan de slag gegaan. Ik heb een oer oude Burda genomen en heb een kinderjurk getekend en geknipt uit mooie Nooteboom stofjes (die veel mooiere kleuren hebben dan hier op de foto). Voor het eerst ga ik zelf biaisband maken, daar heb ik nu pas het geduld voor.
En prompt werd er aan het eind van de middag gebeld dat mijn machines klaar zijn. Morgen meteen ophalen dus.

1 opmerking:

  1. Nou, dan kan je morgen heerlijk dat mooie jurkje gaan maken! En dat zal genieten zijn van je machines, want die lopen als een zonnetje! Ik merk altijd dat ik te lang wacht voor een onderhoudsbeurt, en als ze geweest zijn, héérlijk ze lopen dan weer "makkelijk".

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette