maandag 24 juni 2019

Waarom heb ik dit patroon niet eerder gemaakt!

De ene na de andere foto komt langs van Odette. Een t-shirt uit het tijdschrift La Maison Victor. Het stond er al in juni 2017 in en is later als gratis patroon beschikbaar gesteld. En al die tijd wist ik niet hoe leuk dit patroon is.

Het stofje heb ik gekocht bij Jan Sikkes in Amersfoort. Het is van Polytex. Het contrasterende blauw heb ik er meteen bijgekocht. Het is niet exact dezelfde kleur maar komt toch echt goed in de richting.




Gelukkig heb ik mezelf kunnen herpakken en heb ik er nu ook 1. Wat een leuk shirt!. Uiteraard heb ik het patroon met 4 cm verlengd. En de taille wat meer vorm gegeven en coupenaadjes in de achterkant gemaakt. Maar dan heb je ook wat.

Dit keer heb ik maat XL gemaakt. Dat is toch wel groot dus een volgende keer neem ik een maat kleiner. En al het doorstikken natuurlijk met mijn nieuwe cover. Super leuk!




Omdat ik nu nog maar 2 kleuren garen heb op mijn cover heb ik eerst geprobeerd of ik niet kon coveren met borduurgaren op de naalden. Het geeft een super mooi effect maar de draden bleven breken wanneer ik over een naad heen ging. Ik ga toch nog een keer een wigje aanschaffen en het dan nog eens proberen. Ik heb nog heel erg veel borduurgaren staan dus als ik dat toch eens kon gebruiken op de cover …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette