zaterdag 23 november 2013

Oude kranten

Wat kun je eigenlijk veel maken van 1 meter stof. De gordijnstof met krantenprint had ik al heel lang in huis voor ik er de schaar in zette. Ik vond hem vooral zo leuk voor cadeautjes voor mannen. Eens niet een effen stof en zeker niet kinderachtig.

De delen van deze meter waar ook dames in de print zitten heb ik voor een tweetal tassen en een etui gebruikt. Verder heb ik er minstens 7 zitzakken voor een telefoon, 3 zitzakken voor de tablet, 2 loadettes (zo'n makkelijk hoesje dat je aan de stekker van je oplader van de telefoon hangt) en nog 1 etui van gemaakt.

En nu ben ik er klaar mee. De laatste snippertjes heb ik weggegooid. Hoewel de stof nog wel te koop is en ik er erg leuke reacties op krijg ga ik toch niet nog een keer deze stof kopen. Een ander printje werkt veel motiverender.

De projecten op onderstaande foto's heb ik vorige week gemaakt:3 verschillende zitzakjes voor de telefoon (linksboven is een ander stofje. Grafitti noem ik die, ook zo enorm geschikt voor mannencadeaus)

 
 
Hieronder een zitzak voor de tablet (hij lijkt zo klein op de foto maar is in werkelijkheid een stuk groter dan bovenstaande zitzakken). En 2 etuis. Die met de dames erop is heel groot (20*29 cm) zodat ook de kleurpotloden, passer en rekenmachine erin kunnen.
De zwart/witte versie is wat kleiner (24*13 cm).
 
 

3 opmerkingen:

  1. Wat je allemaal niet kunt halen uit een meter stof! ;)
    Van waar haal je het patroon voor het maken van een tabletzitzak?
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nancy. Ik heb het patroon van een zitzak voor de telefoon van Farbenmix. Dat heb ik vergroot zodat er een tablet op kan staan. Groetjes, Josette

      Verwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette