dinsdag 30 juni 2009

Vakantie hobby ...

Vanmorgen ben ik bij Willie op bezoek geweest en heb daar een verkorte workshop haken gehad. Haar enthousiasme voor het haken sloeg meteen over op mij toen ik deze leuke bloemetjes zag. Een paar jaar geleden had ik het haken al weer eens opgepakt maar ik was steeds niet tevreden over het resultaat. Nu hopelijk wel.

Dus ik ben direct na ons bezoek naar de plaatselijke fourniturenwinkel gegaan en heb daar 10 mooie kleurtjes katoen uitgezocht. Eigenlijk wilde ik er nog veel meer kopen er lag zoveel en ohhh wat word ik daar hebberig van. Maar ik heb me goed in kunnen houden en ook het leuke boek 'haken voor coole meiden' heb ik laten liggen.

De uitgebreide verzameling haaknaalden en de leuke koker zijn afkomstig van mijn oma die helaas al heel lang geleden is overleden. Zij was altijd aan het haken en kennelijk had ik er toen al interesse in.Een heerlijke zomerhobby lijkt me dit. Zittend in de tuin allemaal moois maken. De voorbeelden ga ik van deze site halen. Op zolder waar ik mijn naaikamer heb is het met deze temperaturen te warm. En de laatste tijd komt er niets uit mijn handen hoewel de kinderen echt nog wel wat kleding kunnen gebruiken. Het komt doordat ik eigenlijk nog altijd niet weet wat ik moet maken voor mijn kinderen die steeds groter worden. Vooral het versieren lijkt een struikelblok. Straks als ik met de winterkleding ga beginnen komt de inspiratie hopelijk weer.

6 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke kleurtjes! Ik ga ook haakwerk meenemen op vakantie, o.a. dan want ik ga ook nog wat pakketjes van de Witte Engel meenemen. Die moet ik nu echt 'ns proberen af te maken.
    Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom bij de haakclub. Had van Willie gehoord dat je ook door het virus bent besmet. Ben benieuwd naar je eerste foto's. Kijk uit, je kunt niet meer stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik heb ook zo'n houten koker met rode bloemetjes die heb ik van mijn moeder gekregen die hem weer van mijn oma heeft gekregen. Ik heb er ook een haaknaaldenkokertje van. Elke keer als ik die koker pak, denk ik met een smile aan mijn altijd handwerkende oma! Het is inderdaad om te smelten als je op zolder moet zijn..... pfff en voor inspiratie is het daar een beetje te heet!!!

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat? 10 kleurtjes maar? en dat terwijl ze er misschien wel 35 hebben???
    welkom bij de haakclub!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk! Wat een mooie kleuren... is dat katoen??
    Ik wil het ook gaan doen op vakantie, maar ik ben een échte beginner :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleurtjes.
    We worden allemaal door jou en Willy aangestoken.
    Ga ook eens kijken of ik het op vakantie kan gaan don.
    Vind die Hexagon's erg leuk.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette