woensdag 2 april 2014

Vogels, vlinders, glitters en meer

Eindelijk is hij af en wat is hij mooi geworden. Deze tas met vogels, vlinders en mooie bloemen. Hij is gemaakt van gordijnstof. Ik kan even niet meer op de naam komen. Dubbele stof die enorm rafelt. Dus gelijk alles locken voor de patroondelen een stuk kleiner zijn dan de bedoeling was.



Dit patroon heb ik al vaker gebruikt en komt van Anni-tas. Een perfect formaat voor een tas, niet te groot en toch groot genoeg om veel mee te kunnen nemen. En niet te diep, ik loop vaak met van die enorme buidels rond en kan dan niets meer vinden.



Tijdens mijn maandagavond hobby heb ik de voorkant van de tas met hotfix steentjes versierd. Dan komen de vogels en vlinders bijna tot leven, het geeft zo'n mooi effect.


Binnenin de tas verschillende vakjes met en zonder rits. Aan de zijkant een borduur, volgens mij uit een Asian serie van Farbenmix. En sinds het maken van de adventtas maak ik alle hengsels verstelbaar. Stom dat ik dat eerder niet deed, het is zooooo makkelijk.

7 opmerkingen:

  1. Mooie tas!! Krijg ook weer helemaal zin in tassen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is erg mooi geworden. Ik heb gelijk de link naar de tuto opgeslagen. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om een gemaakte tutorial ook echt in gebruik te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een prachtige tas geworden en inderdaad met die hotfix steentjes kan je zo leuk accent leggen op de afbeelding op de stof.

    Je tas heeft een mooi formaat. Dat is het voordeel van zelf tassen maken hè, je kan het helemaal maken zoals je het zelf het liefste hebt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yeah! Goed op dreef! ik heb nog vitrages liggen en een roze jas en daarna mag ik met de papegaaienstof joehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik houd ook erg van dit patroon, wat heb je er een mooie versie van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tas! Ik wil ook altijd nog eens een tas voor mezelf maken, maar op een of andere manier kruipt er altijd een jurk voor de meiden tussendoor... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette