donderdag 20 juni 2019

Een proefmodel en een echte

Al een aantal keer had ik enthousiast horen vertellen over het boek 'I love sweaters'. En dan wil ik het ook hebben.


Toen ik het had kwam ik pas bij zinnen want echt geschikt is het niet voor mij. Ik maak geen kleding meer in kindermaten of voor mannen en voor dames is er genoeg te vinden in alle naaitijdschriften die ik in de loop der jaren heb verzameld. Maar het is een mooi boek en leuk om door te bladeren.

Ik vond dat ik het boek ook meteen moest gebruiken en heb patroon 'Boi' gemaakt voor mezelf. Niet van sweaterstof maar tricot. Een stofje dat ik schitterend vind maar eigenlijk qua kleur niet zo bij me past.

Ik nam maat M en verlengde dit met 4 cm. Daarna heb ik het aan alle kanten (schouders en zijnaden) juist weer ingenomen. 



Toen deze klaar was durfde ik een 'echte' te gaan maken van stof die ik op het stoffenspektakel in Barneveld kocht in februari. Echt een veel te duur stofje waar ik direct verliefd op werd. Waarschijnlijk omdat er een roze glittertje in zit :-). En een bijpassende boord (die toch net weer een iets andere kleur roze had dan in de stof hoewel het echt bij elkaar leek te horen).

Hoewel ik best tevreden ben over de trui (zo'n elastisch paspelbandje langs de hals vind ik nu eenmaal heel erg mooi) is het toch niet het kledingstuk geworden dat ik in gedachten had toen ik de stof kocht. Een proefmodel maken van een heel ander soort stof dan het echte model is ook niet handig.
Ik heb de trui al een aantal keer gedragen en straks in de herfst haal ik hem ook weer uit de kast. Nu in juni is het er te warm voor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette