zondag 23 juni 2019

Sweater Felicia

Uit de laatste LMV maakte ik de Felicia Sweater. Een grappig patroon met wijde mouwen en plooitjes aan het einde.
De stof die ik heb gebruikt is ook echt jogging stof dus de trui is meer geschikt voor het voor- of najaar. Ik kocht deze mooie bloemen bij Jan Sikkes in Amersfoort.



In plaats van een naadje naar binnen slaan bij de halslijn vond ik het mooier om er een klein boordje langs te zetten. En dat heb ik doorgestikt met mijn nieuwe cover. Nog niet overal even netjes, vooral ook omdat ik niet had gezien dat er een doorzichtig voetje bij de accessoires zat. Gelukkig kon iemand op de FB groep van de Brother 3550CV mij dat vertellen, ik had er al 1 willen kopen en dat ben je zo weken verder voor het echt gekocht is.



Ik heb het patroon ook ietsje verlengd, de zijnaden wat meer vorm gegeven en coupenaden in het achterpand gezet. Eigenlijk doe ik dat standaard met de meeste shirts die ik maak. Doordat ik een holle rug heb en een wat dikkere buik is het mooier als het shirt wat vorm heeft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette