dinsdag 17 april 2007

Kraamkadootje

De eerste 2 kledingstukken van de 6 waar ik tegelijkertijd mee bezig ben zijn af. Een jurkje met broek als kraamkadootje, beide in maat 62. Vanmorgen heb ik het aan de moeder van het meisje gegeven en die was er erg blij mee.

De roze stof is linnen, de witte bloemetjes stof is katoen.


'Kali' op de voorkant van de jurk en een lotusbloem op het been van het broekje.

Het jurkje komt uit de knippie Baby van deze zomer, hij lijkt wel wat groot te vallen. In de beschrijving stond dat er 1 meter broderieband nodig was maar dat is echt te weinig. Langs de mouwkapjes heb ik dus geen band kunnen doen, alleen langs de onderste volantjes.

Het broekje komt uit de Knippie Baby van zomer 2006. De borduurpatronen zijn van ... Farbenmix


De achterkant sluit met knoopjes, gisteravond bedacht ik me dat drukkertjes veel handiger zijn maar die had ik niet in huis.


Voor erbij heb ik een monddoekje geborduurd, onder de olifant staat de naam van het meisje maar die heb ik hier even weggehaald.

Het was wel weer een 'op het allerlaatste moment' klus. Gisteravond om half 1 was ik klaar, vanmorgen nog snel de knopen aangezet. En iedere keer neem ik me weer voor om een volgende keer eerder te beginnen.

1 opmerking:

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette