woensdag 26 november 2008

2x tuniek

De tuniekjes waar ik al weken mee bezig ben zijn af. Dat wil zeggen, op beide moet nog een drukker of knoop als sluiting bij het splitje maar ik wil dat de meiden eerst passen voor ik dat maak.



Zo op de pop vind ik het er vrij 'zakkig' uit zien jammer genoeg. Een beetje saai eigenlijk. Hopelijk staat het beter als de meiden de set aan hebben, met een bijpassend shirt eronder.

De linkertuniek is voor Jajeri en komt uit de Knippie Idee 4-2008, model 5B. Ik heb hem in maat 122/128 gemaakt. Hij lijkt vrij wijd dus ik heb er extra een lint op genaaid wat aan de achterkant wat aangetrokken kan worden.
Onder in de mouwen zit elastiek.

De rechter tuniek is voor Quinty en is Yasmina van Farbenmix. Ook in maat 122/128, hij valt erg ruim. In heb het mezelf extra moeilijk gemaakt door in plaats van een tunnel een strook aan de voorkant te zetten in de taille. Deze strook zit aan de voorkant vastgestikt en er zit elastiek doorheen om wat vorm in de tuniek te krijgen. De strook loopt aan beide zijden los door en kan van achter gestrikt worden.

Ik twijfel nog of ik er een donkerbruin lintje op zal naaien, hij oogt wat saai zo maar ik wil dat Quinty hem eerst aan doet.

Er zullen snel foto's met modellen erin volgen maar mijn meiden zijn niet zo happig op passen.

2 opmerkingen:

  1. Echt niet saai hoor.De stof van het tuniek is leuk, echt om te kijken wat is dat nou,wat statt erop, dus juist levendig. Ben benieuwd hoe het ze staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tuniekjes zeg. En wat een super stof. Die zou geweldig zijn voor mijn nichtjes uit China ;o). Is het van een speciaal merk?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette