maandag 24 november 2008

Amelie

Het schiet maar niet op hier, teveel drukte met andere zaken zoals sinterklaas, hond, proefzwemmen en verjaardagen.

De 1e tuniek van de poppetjes stof is klaar maar moet nog gepast worden en gaat dan op de foto. Met de 2e tuniek ben ik begonnen maar ik had zo'n zin in iets anders tussendoor.

Gisteravond heb ik daarom Amelie getekend en geknipt. Ik wil er voor Quinty en voor Jajeri 1 maken maar heb heel lang getwijfeld over de maat. Nu heb ik hem dus gemaakt in maat 122/128 en moet er eerst gepast worden. Dan kan ik er nog 1 maken een maat groter of kleiner. Wat een zege toch dat hier 2 dames rondlopen.




Pas als ik weet wie deze Amelie gaat dragen werk ik de onderkant af (misschien moet hij een stuk korter) en komt er nog een borduur op en 2 zakjes. De halslijn heb ik aan de voorkant wat hoger getekend zodat hij mooi zou moeten aansluiten om de nek. Of zodat het hoofd er net niet door kan :-).
De stof is een paarse boucle, lekker wollig dus. De boordjes zijn van turquoise tricot zodat de tuniek straks ook op de turquoise broeken gedragen kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette