donderdag 16 februari 2012

Slingers voor juffendag

Vandaag vieren Romek en Jajeri juffendag op school. Op deze dag zijn alle juffen op school jarig. Uiteraard wordt er voor een gezamenlijk kado gezorgd en een aantal kinderen nemen nog een extra kleinigheidje mee. Dat wilde ik dit jaar ook maar dat bedacht ik pas gistermiddag.

Dus eerst bedenken hoe dat snel en makkelijk en in tweevoud zou kunnen met alle spullen die ik in huis heb. Gelukkig heb ik een riante voorraad.
Ik heb gekozen voor de vlaggetjes stof van Ikea en vierkante vlaggetjes gemaakt. Eerst mooie letters opgezocht en geprint en deze letters uit AH tafelzeil geknipt. Om de letters op de juiste plaats op de vlaggetjes te krijgen heb ik lijmspray gebruikt. Spelden kan natuurlijk niet want je ziet ieder gaatje en het verschuift allemaal zo snel.

De 1e serie letters ging prima. Bij de 2e serie bedacht ik dat meer lijm vast ook betere hechting betekende (hoewel de 1e serie prima zat voor het moment tot het allemaal vast gestikt zou worden). Meestal ben ik van het principe 'meer is beter' maar natuurlijk gaat dat lang niet altijd op.

De 2e serie letters ging dus meteen omkrullen, de bovenlaag liet los van de onderlaag en het plastic verschrompelde. Nieuwe letters knippen was niet vreselijk veel werk maar het was ondertussen wel al half 11 's avonds. Ik leer het ook nooit om de dingen eens wat eerder op te pakken.

Uiteindelijk om 1 uur vannacht waren beide slingers klaar, ze allebei zijn nagenoeg hetzelfde. Vanmorgen bewonderd door de kids (Romek was vol verbazing dat ik dat zo snel had gedaan, dat vond ik wel leuk).

Voor de 'juf die er 1 dag per week is' in Romeks klas en de stagiaire in Jajeri's klas hebben we een uilenetuitje ingepakt. Leuke kaart erbij en hup de hele dag feestvieren. Morgen begint voor hen de vakantie al.

3 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt! Goed idee ook. Hier moeten ze nog 1 week voor de vakantie begint en oh, wat zijn ze er aantoe!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O la la, dat was doorwerken afgelopen nacht! Dapper van je, zoveel energie heb ik niet hoor! Maar je hebt er wel wat moois van gemaakt. Ik zag ook al je uilentasjes, leuk hoor! Wat een klus.
    Groetjes, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! goed idee die letters van tafelzeil, dat is vast sneller dan borduren ;-)
    Ik ga ook maar eens op zoek naar geschikte letters ;-)

    en die date-lines heb ik nu ook altijd, en dat zal wel altijd zo blijven denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette