maandag 18 april 2016

Lady Ophelia

Afgelopen tijd heb ik twee keer het shirt Lady Ophelia van Mialuna gemaakt. De eerste van het groene vogeltjes stofje met een driekwart mouw. Dit stofje heb ik van Sinterklaas gekregen en komt van Kleurenmix.

Dit is een maat 38 maar vond ik toch wat krap zitten. Terwijl ik op de rug juist weer wat teveel stof had zitten. Voor het eerst heb ik gebruik gemaakt van elastisch paspelband. Mijn oude machine kon alles behalve stikken met een ritsvoetje. Sinds januari heb ik een nieuwe machine en heb ik dus ook meteen een heleboel paspelband ingekocht. Het paarse band had ik eigenlijk iets meer uit moeten rekken, nu wijkt het shirt iets maar voor een 1e keer vind ik het resultaat best goed.

Het 2e shirt heb ik afgelopen weekend gemaakt tijdens het Sancho clubweekend. Dit keer een korte mouw en de hals afgezet met elastisch biaisband. Ook dit band zit niet overal even recht maar mijn haar valt eroverheen en zolang je er niet met een meetlat naast staat valt het eigenlijk niet eens op.

Het stofje kocht ik op de lapjesmarkt twee weken geleden. Zo heerlijk om weer eens stofjes te hebben die de voorraadkast niet eens halen maar meteen als kledingstuk eindigen.

5 opmerkingen:

  1. Hij is erg leuk geworden en het was erg gezellig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zeker gezellig. Ik zit nu thuis ook alweer te popelen om verder te gaan met wat nog niet helemaal af was.

      Verwijderen
  2. Mooie shirts zo, en heerlijk zo'n naaiweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hen je jezelf al verwend met een paspelvoetje?
    Shirt staat je echt geweldig. En het was heel gezellig als tafel-naaigenoot!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, nog niet. Ik was gister weer bezig met paspel en bedacht dat ik deze week echt even langs de winkel ga. Het lijkt me zoveel makkelijker.

      Verwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette