donderdag 30 augustus 2007

Kleurgebruik in mijn naai-atelier

Ik heb een fantastische naaikamer ter beschikking. Met voldoende ruimte en licht. Alleen is er sinds we hier zijn komen wonen (6 jaar geleden) niets aan gedaan en daar is het nu tijd voor vind ik. Dus zijn de meeste spullen uit de kamer opgeborgen in dozen, naar de kringloop of vuilnis gebracht en zijn kasten verplaatst naar andere ruimtes. Dat was al enkele maanden geleden en het enige dat het heeft opgeleverd is dat we nu niks meer kunnen vinden.

Kortom ... er moet actie ondernomen worden. Aan de ene kant van de kamer staat een grote werktafel voor mijn machines en rommeltjes. Aan de andere kant komt de commode van Jajeri waar we een grote plank op maken. Dan heb ik voldoende laatjes voor vanalles en nog wat en een heerlijke kniptafel op stahoogte.

Naast de kniptafel staat een kast vol stof. De rest van de stof zit in de grote opbergdozen en ligt er los op. Hier moet ik nog iets voor verzinnen. Naast al die dozen stof is de deur naar de gang.
In de lage muur zit een 'deur' naar een berging.

Naast de kast zit een raam, dan een rookkanaal. De grote boekenkast (links op de 2e foto) komt straks ook weer half vol met boeken en half met mijn spullen. Die zitten nu allemaal in een kast in de gang (niet echt een handige plek).




Aan de kant van het raam is een vliering gebouwd. Die ligt helemaal vol met matrassen, kussens, dekbedden en dat soort dingen. Het is niet heel duidelijk te zien maar tussen de stoffenkast (geheel rechts) en het rookkanaal (waar de strijkplank voor staat) zit een raam.

Waarom ik nog steeds niet verder ben gegaan met opknappen is omdat ik maar niet tot een goede kleurkeuze kan komen. Doordat het dak schuin naar beneden loopt is het erg prominent aanwezig. De muren een kleur geven en het plafond een andere kleur lijkt me dus raar overkomen. De computerhoek mag niet opvallend gekleurd worden, de rest van de kamer wel. Ik wil vooral oranje gebruiken en verder fuchsia, lime en / of rood.

Wat maten:
breedte van de kamer: 2.85 meter
lengte van de kamer: 5.50 meter
hoogte bij de berging: 1.50 meter (door het schuine dak kan ik hier nog net staan).
hoogte bij het raam: 4.50 meter
stuk van muur tot deur (waar mijn kniptafel komt): 2 meter



Heb je een idee? Laat het alsjeblieft weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette