zaterdag 8 september 2007

Eindelijk weer iets afgerond ....

Allereerst een nieuwe broek voor Romek. Gemaakt van donkerbruin linnen. Geen echte winterbroek, daar is ie te dun voor maar voor het weer van nu is hij prima.

Het patroon komt uit de Knippie Idee lente 2007 en is dezelfde broek als deze. Ik heb maat 110 gemaakt en deze 10 cm verlengd. Wel wat deelnaden weggelaten.

Ik vond 1 borduur van de chinese leeuw (waarvan ik steeds dacht dat het een draak was, 'schaam') genoeg maar Romek vond dat saaaaaaaaiiiiii. Dus de mooie chinese vogel erbij. Beide zijn Husqvarna patroontjes.



Voorop op de zak zit het chinese teken voor lachen. Het is moeilijk te zien maar het is op een los stukje stof geborduurd en er met een zigzagsteek opgezet. Het zal wel behoorlijk gaan rafelen maar dat is ook de bedoeling.


Op de achterzak een kleinere versie van de leeuw en een chinees teken. Helaas heb ik geen idee wat hier staat.


Verder versierd met wat siersteken en bandjes. De riemlusjes zijn gemaakt van dun, wat zachter keperband.







Romek vindt de broek helemaal geweldig en heeft me aardig gepushed om hem snel af te maken. Gelukkig heb ik vandaag op de markt een lap rekbare stof in dezelfde kleur gevonden dus nu kan ik er ook nog een shirt bij maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette