zaterdag 17 mei 2008

Hollandse set

Zoals ik hiervoor al schreef, de echte hele zomerse kleding hebben mijn meiden niet meer nodig. En juist daarom kreeg ik zo'n zin om zoiets te maken. Quinty heeft twee rokken van het patroon Venice en die staan haar super. Nu heb ik er dus ook 1 voor Jajeri gemaakt.

De hemdjes komen van het Uli patroon. Ik heb de armsgaten en de halslijn wat uitgediept zodat het een echt zomers hemdje wordt. Voor Quinty heb ik dat ook al eens zo gemaakt, die waren Jajeri iets te groot dus dat heb ik aangepast. Met het gevolg dat het heel strakke shirtjes geworden zijn.



Het streepjes hemdje heb ik omgebiesd met een strook tricot, het stippenhemdje met elastisch biaisband. Dat kon ik tijdens de goede doelen markt op de ALV van Sancho goedkoop kopen en toen velen zeiden dat dit zo makkelijk in het gebruik is heb ik meteen vele meters gekocht. Het is even wennen natuurlijk om ermee te werken en bij dit eerste hemdje staat de bies iets naar buiten. Bij een volgende keer moet ik wat meer aan het band trekken bij het vastzetten. Dan is het vast super.

Het blauwe band met strikjes komt ook van die markt en is lastig op te naaien. Het zit niet helemaal netjes maar zolang Jajeri lekker rond rent en draait met de kleding ziet niemand daar iets van.


Het witte vestje hier op de foto is gekocht. Ik heb er 2 velours sticker op gestreken en aan de sluiting een extra rood lintje gedaan. Op de rok zitten 2 harten stickers op de hoeken. Ik heb er nog 2 bij besteld voor de andere 2 hoeken.
Nu maar hopen dat het mooie weer snel terug komt. Hoewel Jajeri's enige kommentaar bij het passen van dit setje was: "stom!!".

1 opmerking:

  1. Op de ene foto een stapeltje lapjes en twee dagen later alweer zo'n vrolijke rok en shirts. Vestje ook leuk erbij helemaal apart dat je je eigen fantasie daar ook op loslaat.Fraai aan de andere stukken aangepast.
    Honden dragen tegenwoordig ook wel eens kleding!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette