vrijdag 15 juli 2011

proeflapje granny square

Onze oranje banken zien er nog wat kaal uit. Dus laatst heb ik bij Ikea 2 kussenhoesjes en kussenvulling gekocht. Nu wil ik op de Isabelle manier de hoesjes versieren met haakwerkjes. De eerste granny square is af. Eigenlijk is het een proeflapje, de echte squares maak ik van meerdere kleuren. En ik wil nog een ander patroon proberen.

Het patroon komt van de Garnstudio site. Ik heb Drops Delight wol gekocht om een plaid voor op de bank te maken. Maar met wol haken is meer iets voor in de winter. De sloopjes versier ik met dezelfde vierkantjes maar dan gemaakt van vrolijke kleurtjes katoen.

De haaknaald die erbij ligt is een ergonomische naald. Dit ene vierkantje haken ging erg goed. Meestal heb ik snel kramp in mijn duim bij het haken maar nu nog niet. Nu nog kijken of het ook helpt bij het haken van langere tijd achter elkaar.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit, Josette! Leuke granny square.

    En fijn dat de haaknaald zo goed bevalt.

    Ik heb weer last van mijn bovenarm en schouder, volgens de fysio heet dat een brei-arm.......euh, haakarm :-D....

    Succes met de rest! Ben benieuwd!

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi patroon granny square heb je gemaakt. En wat leuk, ik ben ook aan de haak geslagen en krijg inderdaad op een gegeven moment een soort kramp in m'n hand, vinger, duim... ergens in m'n rechterhand iedergeval...

    Ik voel het nu niet, en weet nu eigenlijk niet precies waar, hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super goed zeg!!
    Trouwens ik zag je weer vermeld bij Farbenmix ;-) stoer zeg!!!
    ben echt benieuwd naar je hoesjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette