donderdag 29 augustus 2013

nieuw lievelingspatroon

Ik ben dol op tassen maken en als ik een patroon heb dat me bevalt maak ik er meteen een heleboel van. Niet dat die tassen allemaal hetzelfde zijn, ik maak iedere keer een andere uitvoering.

Eerst had ik de Lievelingstas van Farbenmix. Daar heb ik er minstens 10 van gemaakt, er liggen er zelfs nog 3 geknipt klaar maar eigenlijk ben ik nu wel uitgekeken op dat patroon.

Toen kwam recept 27 van Zo Geknipt! Ook daar ligt nog een geknipt en verstevigd exemplaar van te wachten maar ik ben alweer overgestapt op een nieuw patroon.

En dat is de Tiki Tas. Een gratis tutorial, geschreven door Anni-Tas. In mijn zoektocht naar een tas met rits en klep vond ik deze handleiding. Het is geen tas met rits en klep en dat patroon heb ik ook nog steeds niet gevonden. Maar bij dit patroon kan ik wel heel makkelijk een klep toevoegen.

Inmiddels heb ik de tas 2 keer gemaakt en 1 kan ik er nu laten zien. Helaas zijn het nogal slechte foto's. Ze zijn gemaakt met mijn mobiel omdat ik weer eens vergeten was goede foto's te maken voor ik de tas weg gaf.

Deze tas heb ik gemaakt voor mijn schoonzus. Vorig jaar kreeg ik van haar een enorme stapel Oilily jassenstof. Van die hele mooie rijk versierde, dunne stof en winddicht. Echte schatten in mijn stoffenkast zijn dat.


De stof komt van de markt en is een gordijnstof. Een topper, hij is zo ontzettend geschikt voor tassen. Eigenlijk is er dan geen versiering meer nodig. Maar daar neem ik geen genoegen mee dus toch een borduur erbij gezocht, wat bandjes op de bovenkant en glitters op de voorkant om de tekening nog sprekender te maken.

Na 3 tassen is er niets meer over van deze stof maar gelukkig heb ik nog genoeg andere mooie lappen in de kast liggen. En staat er een hele goede kraam met gordijnstoffen op de markt bij ons in het dorp.

De volgende versie van deze tas is ook al klaar maar die kan ik pas laten zien als de nieuwe eigenaar de tas in ontvangst heeft genomen.

3 opmerkingen:

  1. Super mooie tas heb je gemaakt... en een mooie tutorial heb je gevonden. Ik heb pas één tas gemaakt en zo'n tutorial is wel handig, hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Dank je wel voor je reactie op mijn blog. Ik volg je al een hele tijd, dus was deze post wel tegen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he, zo'n tassenmaakverslaving.
    Ga dit patroon ook zeker een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette