dinsdag 11 februari 2014

Haken en breien

Ik ben met een paar dingen tegelijk bezig. En ook weer eens begonnen met haken en toen ook maar weer met breien.


Al eerder schreef ik over een super leuk project van 2 dames op facebook. De Crochet Along Blanket. Iedere vrijdag wordt de beschrijving van 2 - 4 toeren gepubliceerd en vele duizenden dames gaan dan snel weer aan de slag.
Linksonder mijn versie. Inmiddels had ik de hele deken al af kunnen hebben, zo vaak heb ik enkele toeren weer uitgehaald. Eerst omdat ik de kleurcombinatie niet mooi vond (toer 6 en 7) heb ik in het gemeleerd roze, in het paars en in het turquoise gehaakt voor ik besloot alleen deze 5 kleuren te gebruiken.

Toen kwam Catherines Wheel. Het oranje rondje in het rood. Nog steeds ben ik er niet tevreden over maar je moet toch verder. Ik wilde het zo graag mooi rond hebben maar dat is me niet gelukt. Wel heb ik het iets anders gehaakt dan in de beschrijving stond. Dat kwam van de blog van mijn haakideetjes. Hopelijk wordt het wheel de volgende keer mooier.
Als alternatief heb ik geprobeerd het wheel te vervangen door cupcakes. Maar na het zien van mijn proeflapjes zeiden beide dochters onafhankelijk van elkaar dat ze dachten dat het paaseieren waren. Dus dat wordt hem niet.

Naast dit leuke haakproject ben ik ook begonnen met het breien van een deken. Daarvoor heb ik 2 boeken van Arne en Carlos gekocht. Voor het patroon heb je natuurlijk maar 1 boek nodig maar ik had eerst het verkeerde boek gekocht. Dat is echter ook zo leuk dat ik het niet wilde ruilen en de 2e er maar bij heb gekocht.
Het bijzondere van dit project is dat het gebreid wordt op een rondbreinaald. Zo kunnen toch alle (250) steken op 1 naald. Nu ben ik bezig met roze en grijs, daar komen nog paars, wit en bordeaux rood bij. Een ietwat vreemde kleurencombinatie maar dit waren de kleuren die aanwezig waren van deze acryl. Eventueel zou er nog groen en/of blauw bij kunnen maar daar twijfel ik nog over.

2 opmerkingen:

  1. Het 'wiel' dat je niet oke vindt is juist heel mooi ! Ik zie er een rij vogeltjes in, veel beter dan gewoon rondjes!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een leuke benadering. Een rij vogeltjes klinkt inderdaad leuk! Dank je wel!

      Verwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette