zondag 2 februari 2014

Pyjama's als sinterklaaskado

Jajeri vroeg mij al een hele tijd terug of ik een pyjama voor haar pop wilde maken. Geen probleem natuurlijk dus we hebben gelijk stof uitgezocht. Omdat ik al eens een set kleding voor de pop had gemaakt was het vinden van een patroon ook geen probleem.

Maar toen kwam het stil te liggen. Ik wilde er namelijk een zelfde pyjama voor Jajeri bij maken en vond geen goed patroon. Dus zelf een pyjama broek getekend en als shirt het patroon Antonia genomen in een maat groter.


Ik bleef maar treuzelen, denken over de stofjes, de versiering, de afwerking, de maat. En pakjesavond kwam snel dichterbij.
Uiteindelijk heb ik haar de geknipte en versierde maar nog niet in elkaar gezette pyjama's gegeven op 5 december en moest ze dus meteen haar cadeau weer inleveren.

En hoe eenvoudig het allemaal ook was, ik liet het nog steeds liggen tot een week geleden. Eindelijk kan pop fatsoenlijk in een pyjama naar bed en Jajeri in een soortgelijk iets erbij. Wat een getreuzel om niks. Wat een opluchting dat het uiteindelijk van mijn to-do lijst gehaald kon worden.

1 opmerking:

  1. Ach, een UFO van nog geen 2 maanden is toch niet een serieuze UFO, dus het valt best mee, toch? Beiden zullen ze er niet al uitgegroeid zijn ;) Leuk idee en leuk uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette