maandag 22 december 2008

De hele dag dansen

Quinty danst het liefst de hele dag. Ze zat al op streetdance en musical les en sinds afgelopen vrijdag ook nog op klassiek ballet. Dus nu ze zoveel danst vond ze het ook wel tijd voor wat meer danskleding.

Zaterdag hebben we een top met bijpassende korte broek gekocht. En ze heeft stof en een bandje voor een rokje uitgezocht. Mooie turquoise satijn en pailletten band. Eigenlijk dragen alle street- / musical dansers wat sportievere kleding maar Quinty is nu eenmaal dol op glimmend. Het hoeft niet meer allemaal roze te zijn.
De 3 meter pailletenband heb ik er met de hand op gezet. Ik wilde het met de machine doen maar in de 1e 10 centimeter had ik al 2 naalden gebroken dus ben ik met de hand verder gegaan. Een zoom maken ging niet mooi dus ik heb aan de onderkant een rolzoom gemaakt. Met een dubbele turquoise draad borduurgaren in de bovengrijper. Zo is de rolzoom net zo glimmend als de rok.

De bovenkant van de rok is een rondgebreide boord. Die is zelf te slap dus er zit elastiek doorheen geregen. De rok is een hele cirkel en komt uit de laatste Knippie Idee. Ondanks dat het satijn niet mee rekt heb ik er geen sluiting in gemaakt, de rok past net over haar heupen heen. Het is maat 128, ik heb de rok alleen een stuk korter gemaakt.

1 opmerking:

  1. Dat ziet er schattig uit. Leuk voor die meid, en maar dansen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette