woensdag 17 december 2008

Feliz is af maar nog niet echt ...

Gisteravond heb ik Feliz helemaal in elkaar gezet. Alleen nog een zoompje in de onderjurk maar daar heb ik het juiste band niet voor in huis. Met alleen maar rood aan de bovenkant vind ik de jurk vooral erg saai en schorterig. Ik kan aan de kwaliteit foto's zien dat ik niet tevreden ben over de jurk :-).

De bovenkant van de jurk valt niet mooi vind ik. Er is zoveel jurk aan de bovenkant, dat zit wat propperig. Voor Quinty zitten de bandjes op de goede plek, voor Jajeri eigenlijk niet terwijl ik ze toch al iets meer naar het midden had gezet. Het verbaast me enorm dat ik niet zo tevreden ben over deze jurk omdat hij zo laaiend enthousiast op Sancho wordt ontvangen. Misschien moet ik er gewoon nog 1 maken van andere stof.

Hij was bedoeld voor Quinty (maar al maanden geleden geknipt) en eigenlijk is hij te kort voor Quinty. Het bovenlijf past haar wel erg goed. Tja, zo met die legging eronder staat het natuurlijk ook niet.

Jajeri zal de jurk dus gaan dragen maar hij moet nog wel verder versierd worden. Ik heb nog een hele reep stof over zodat ik geappliceerde bloemen op de bovenjurk kan maken. Voor Jajeri hoeft de jurk niet verlengd te worden.


Waarschijnlijk belandt de jurk eerst weer in de hoek waar ik 'm uitgehaald heb. Dan kan ik 'm tegen de zomer wel verder afmaken.

1 opmerking:

  1. Hoi Josette,
    voor mijn smalle meisje vind ik ook dat er veel te veel stof aan de bovenkant is, ik heb daarom de zijpanden aardig versmald. En nog een tip, als rok is ie wel erg leuk !! Voor Bibi die normaal maat 128 draagt heb ik de jurk in maat 98/104 genomen. Op de startpagina van mijn website www.demooistekleertjes.nl kun je hem zien.
    groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette