dinsdag 13 april 2010

textielverven

Al tijden wilde ik eens beginnen met textielverven. Dat lijkt me zo leuk als afwisseling met het borduren. Of om het borduren en verven te combineren. Dus gister had ik een afspraak met Ruby. Zij heeft mij alle kneepjes van het textielverven geleerd. Wat is dat super leuk om te doen! Ik ben helemaal enthousiast.


Eerst hebben we een passend plaatje gezocht op internet en geprint. Dit plaatje heb ik op een plastic mapje overgetrokken en zorgvuldig uitgeknipt. Het uitgeknipte deel heb ik als proefje gebruikt (lapje links) en daarna voor het echt. Het is echt mooi geworden dus ik heb meteen 's middags kwasten en plastic hoesjes gekocht. Nu alleen de verf nog en het shirt voor Romek kan afgemaakt worden. Op de achterkant komen de letters Poema.

In mijn eindeloze voorraad vond ik nog wat textielverf stiften van Madeira, die moet ik ook maar eens gaan gebruiken.

Het was een super gezellig en knus dagje Ruby! Heerlijk om zo samen bezig te zijn en ondertussen honderuit te kunnen kletsen. Doen we vaker :-).

Vanmiddag heb ik bij de fournituren zaak snel wat textielverf gekocht. Ik moest daar voor iets anders zijn en zag dat deze verf in de aanbieding was. Niet echt meer de goede kleuren maar wel de juiste bruin om de panter af te maken. De collectie zal spoedig uitgebreid worden.

2 opmerkingen:

  1. Dat is mooi geworden, zeg! Daar kan je werkelijk alle kanten mee op!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond het ook enorm gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!!

    Ík ben s avonds nog doorgegaan met een shirt van Amber met die roos stempel...

    groetjes

    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette