dinsdag 31 januari 2012

Eloleo Amsterdam tas maar dan anders

Ik ben bezig met het maken van de Amsterdam tas van Eloleo. Deze tas heeft zij ontworpen naar aanleiding van een bezoek aan Amsterdam. Nu heb ik zelf heel wat jaren in Amsterdam gewoond maar ik kan niets Amsterdams aan deze tas ontdekken. Maar leuk is ie wel.

Tot halverwege heb ik keurig de uitgebreid beschreven en gefotografeerde handleiding gevolgd. En toen ben ik op eigen houtje doorgegaan.

Dat is nooit een goed idee.
Toen de tas helemaal in elkaar zat bleek ik de bovenste tasdelen aan elkaar vast genaaid te hebben. En het leuke van de Amsterdam tas is juist de losse bovenflappen.

Een werkstuk uit elkaar halen en ombouwen vind ik niet leuk. Meestal wordt het er ook niet mooier van en het kost nauwelijks minder tijd dan opnieuw iets in elkaar zetten. Dus vanmorgen heb ik deze tas opnieuw geknipt. Met iets andere stofjes want sommige lapjes heb ik nu niet meer. En nu ga ik de hele handleiding volgen.

Van dezelfde stofjes heb ik er een klein uilenetuitje bij gemaakt. Dat patroon is van de Adventskalender van Farbenmix. Natuurlijk met de handige snapjes en mooie bloemetjes van Kleurenmix.

4 opmerkingen:

  1. Hij is echt leuk hoor ook met het uilenetuitje eraan! Leuk idee..! En leuk werk ook! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooh dat is irritant. zo heb ik de van katoen-tasjes weten te verknallen: ook te eigenwijs ;)
    Maar deze is wel erg leuk geworden. Ik vind het sowieso een supergaaf tasmodel, ik ga die vast ook nog eens maken (terwijl ik geen tassenmaker ben, dus dat wil wat zeggen) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er weer enig uit! Prachtig gemaakt, knap hoor en wat gebruik je toch altijd superleuke stofjes, je hebt er wel kijk op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al heb je je eigen ding gedaan en niet het patroon gevolgd... ik vind hem wel geweldig geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette