dinsdag 28 januari 2014

En nog maar een keer een vleermuismouw shirt

De stof is van Kleurenmix en had ik uitgezocht voor mijn oudste dochter. Uiteindelijk wilde ze hem toch niet en heb ik hem ogenblikkelijk ingepikt voordat ze van gedachten kon veranderen (dat gebeurt nog wel eens bij tieners :-)).


Als patroon heb ik Usedom gebruikt. Net als hier en hier. De hals teken ik hierbij wat hoger, dan wordt het geen watervalachtige hals en is het shirt niet zo bloot. Dat vind ik namelijk niet prettig in de winter. Maar net als bij het vorige shirt vond ik het ook hier niet mooi met zo'n hoge hals en heb ik er een sjaal bij gemaakt. Een loopsjaal en die heb ik achteraf aan het boordje van het achterpand vastgenaaid. Dan valt de sjaal mooi rond en niet in een tuutje naar voren waarbij je alsnog een blote rug en schouders hebt.



Op het shirt heb ik in de bruine sterren wat blingstenen geplakt. Dan is het in plaats van een gewoon shirt toch ineens een heel speciaal shirt. In ieder geval voor mij want ik ben net een ekster. Hoe meer glimmertjes hoe mooier. Dan heb ik me hier toch eigenlijk best wel ingehouden.

1 opmerking:

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette