vrijdag 24 januari 2014

Vrolijke tas

Ik loop vreselijk achter met bloggen. Vanmorgen dus maar eens een heleboel foto's gemaakt en hier komen de eerste.

Afgelopen december had Farbenmix weer een leuke adventkalender. Iedere dag gaven ze een klein stukje van het patroon van de tas Skippy. Iedere dag ongeveer 15 minuten naaien en dan heb je met de kerst een nieuwe tas.
Iedere dag naaien is me niet gelukt maar met hier en daar een inhaalslag had ik hem wel met kerst af. En nu alweer een maand in gebruik.



De tas is enorm, niet handig als je iets nodig hebt want het is eigenlijk een grote zak waar alles in zit. Binnenin wel een vak met rits maar dat is ook enorm. Wat ik wel handig vind is het voorvak waar je even snel je handschoenen of boodschappenlijstje in kunt doen om je handen vrij te hebben. En de band met haak waar ik mijn fietssleutels iedere keer aan vast maak (in het voorvak) vind ik handig, die heb je dus altijd zo te pakken.

Met dit patroon heb ik ook eindelijk een keer een tas met een verlengbare schouderband gemaakt. Dat stond al tijden op mijn verlanglijstje. Helemaal niet moeilijk maar ik had het nog nooit geprobeerd. En het gaf weer een nieuwe manier van een rits inzetten. Hierbij laat je een centimeter of 5 de rits doorlopen zodat de tas echt goed open kan en je er bijvoorbeeld ook een map in kunt doen en makkelijk uit kunt halen.

Kortom, ik ben er blij mee en met het grauwe weer buiten voel ik me helemaal happy met mijn vrolijke tas.

2 opmerkingen:

  1. HayHay!
    De tas is mooi geworden!
    Je wordt er inderdaad vrolijk van :-)
    Ik wil deze tas ook een keer maken, heb het patroon een tijdje terug opgeslagen. Krijg nu wel kriebels als ik die van jou zie!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik vond de tas leuk om te maken. Hier komt er vast nog wel 1 van en dan ietsje kleiner.

      Verwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette