donderdag 13 oktober 2011

Hier is ie dan ...

Johanna is helemaal klaar en ik ben erg tevreden. Hij past precies in de taille, ik heb maar een overslag van 2 cm gemaakt anders gaat hij zo trekken. Als ik straks ben afgevallen (ben weer eens enorm aan het lijnen) kan hij ook goed aan zonder dat ik mijn buik in hou :-).
En meteen een unicum dat ik zelf op de foto sta want dat is niet mijn gewoonte. Maar een kledingstuk op model is toch leuker dan op een pop.
Als ik de jas nog een keer maak wil ik de mouwen aan de onderkant iets strakker hebben en eigenlijk aan de bovenkant in het voorpand wat minder wijdte. De lengte vind ik nu precies goed. Voor ik alles uit de stof ging knippen had ik al 10 cm van de onderkant afgehaald.

De jas is heel erg dun maar omdat ik als voering de oilily jassenstof heb gebruikt is hij voor nu wel warm genoeg. Er komt namelijk helemaal geen wind doorheen.

11 opmerkingen:

  1. Hij is echt super mooi geworden.
    Het staat je geweldig! die stof is echt super mooi en de kamsnaps zijn goed gelukt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super!~Wat een mooie jas heb je gemaakt, daar zul je heel veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wah wat mooi!!! En die binnenstof is ook heel erg stoer zeg. Hij staat je prachtig. Daar ga je veel bekijks en bewondering mee krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat is het een plaatje geworden.En leuke binnenkant.Ideale jas voor nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is gaaf geworden, staat je goed ;-)
    De stof heb ik klaarliggen met een Jaliepatroon, krijg haast zin om te gaan naaien nu ik deze versie zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geweldige stof heb je gebruikt zeg!! en wat heb je zo een super jas om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk, dat maakt de herfst en winter een stuk vrolijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige jas.
    Lekkere lange mouwen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou echt een heel vrolijke jas, daar word je gewoon blij van. En helemaal gevoerd, wat een werk, klasse.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat mooi zeg! Past heel goed bij je en ik vind dat je er een heel goed figuur in hebt! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whaw! super stof! Leuke jas!
    Past goed! Niks meer aan doen :)))

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette