zondag 16 oktober 2011

Rozenshirt

Eindelijk weer eens iets voor Quinty gemaakt. Zij is nu 12 jaar, gaat naar de middelbare school en dan is ineens alles anders. Ze houdt erg van paars en bij Kleurenmix kon ik een mooie lap paarse tricot kopen in de aanbieding. Dat moest gecombineerd worden met rood.

Ik wilde graag het shirt Clementine maken maar Quinty gaf heel nadrukkelijk aan dat ze geen zakken in het shirt wilde hebben. Dat is kinderachtig. Als borduur wilde ze iets met stof dat een beetje uitsteekt en daar hebben we de serie Rozentijd voor uitgezocht. Op de achterkant zit geen borduur. Quinty heeft zulk lang haar, daar zie je dan toch niks van.
Het shirt valt van boven iets smaller en van onder wijd. Ik heb maat 134/140 genomen en die zit goed. De mouwen heb ik (op het smalste punt) 2 cm verlengd. Op de schouders had iets meer ruimte mogen zitten dus dat doe ik de volgende keer. De lengte is voor Quinty perfect.

Ik heb nu geexperimenteerd met de hals. Als boord heb ik het band van Smila gebruikt en het dit keer niet doorgestikt. Dat zie ik op duitse blogs wel vaker en ik wil eens kijken of het mooi blijft zitten.

2 opmerkingen:

  1. superleuk shirt! jammer van de zakken, maar gelukkig heb je nog een dochter voor wie je het wel mag/kunt doen! het geeft het shirt net weer wat extra's...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi zeg. De kleuren zijn zo sprekend, zo samen, goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette