zaterdag 29 oktober 2011

Een makkelijk rokje

Op de Farbenmix CD staat het patroon van een 'Bequemes Rockchen'. Een sportief rokje van nicky velours met een grote kangoeroe zak erop. Vorig jaar heb ik 3 mooie kleuren nicky gekocht dus het werd tijd dat daar iets mee gebeurde.

Ik heb het rokje getekend in breedtemaat 134/140 en lengte maat 122/128 omdat ik weet dat duitse rokken en jurken altijd erg lang zijn. En Jajeri draagt alles op haar heupen en niet in haar taille. De rode nicky past precies bij de Clementine die ik eerder deze week voor haar maakte.

Het rokje was snel klaar dus meteen aangetrokken. Het zit inderdaad erg 'bequem' als ik Jajeri mag geloven maar het stond voor geen meter dus meteen nog een heel stuk vanaf gehaald. Nu is het echt een pittig rokje geworden.

De legging die ze eronder draagt heb ik gisteravond ook ingenomen. Hij valt heel wijd op haar knieen en lijkt daardoor meer op een pyjamabroek dan op een legging.

Gisteravond heb ik ook nog een roze variant gemaakt en voor vanavond ligt er een grijze nicky klaar. Dan heeft ze tenminste wat basisrokjes die met vanalles te combineren zijn en kan ik me op de shirts en leggings gaan concentreren.

2 opmerkingen:

  1. Super leuk de rok!!
    inderdaad een super leuk basic stuk. De clemantine is ook weer mooi geworden, super kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren! Pas bij het inzoomen herkende ik de Stenzo tricot die ik hier in het roze en wit heb liggen (of iig... restjes ervan). Lekker vrolijk zo bij elkaar! En de lengte van het rokje is idd heel mooi zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette