woensdag 12 oktober 2011

Simflex expanding sewing gauge

Het handigheidje in de vorige post is een Simflex Expanding Sewing Gauge. Jaren terug kocht ik het bij Farbenmix maar ik had het nog nooit gebruikt. Nu ik de snaps er in wilde zetten dacht ik er ineens aan en het is echt handig.
Bij het meten tussen knopen of andere dingen die op een vaste afstand van elkaar moeten zitten gaat er snel iets mis. Dan reken ik de ene keer vanuit het middelpunt en dan weer vanaf de rand ofzo. En als je het apparaat voorzichtig weg legt zoals ik nu had gedaan kun je de 2e kant exact gelijk maken qua afstand als de 1e kant.

Uiteraard is het ook voor smocken of plooien maken te gebruiken. En vast voor nog veel meer andere dingen.

Ik heb even op Google gezocht maar kan niet zo snel vinden waar dit nu te koop is.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben ook helemaal enthousiast over het ding. Niet iets om dagelijks te gebruiken, maar bij knopen enzo is het idd een uitkomst. Het ding is bij Lucien te koop trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dank je Aline... ik stond al in de starthouding om te googlen :-)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke jas,die zal je "reuze" staan. Enig om zo iets opvallends en aparts te maken. Kan niet wachten om te zien hoe hij staat. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo... die heb ik ook toen gekocht, maar ja... waar ligt dat dinge nu..????
    Erg he, dat je het vergeet dat je zoiets hebt. Ik denk dat het heel handig is met de kamsnaps.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is hier 6 euro goedkoper http://fashiondesignproducts.com/DesignerMaatLink.htm ;) Bedankt voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette