maandag 3 oktober 2011

Wat was het leuk ...

op de Sancho clubdag. Om half 9 stonden Lilian, Willie en ik al voor de deur en hadden we alle tijd om alles uit te laden en de stand in te richten. Ondanks dat er iets minder mensen waren dan vorig jaar is er toch nog wel goed verkocht. Tja, Lilian heeft ook zulke mooie spullen in haar winkel, ik heb zelf ook weer het een en ander ingeslagen.

Bij de Stoffenkraam had ik voeringstof gekocht omdat ik de jas Johanna voor mezelf wil gaan maken. Al eerder had ik 2 meter Desigual achtige stof gekocht bij Ria Hoegen en nu er (in een iets andere kleurstelling) nog een meter bijgekocht zodat ik niet tekort kom. De voering (2 lagen delftsblauwe tegeltjestof met fiberfill ertussen) past uiteindelijk niet bij de stof en dus gebruik ik oililyjassenstof (zie links boven) die ik al jaren in de kast heb liggen.
Verder heb ik bij Stoerejongensstoffen.nl hele leuke dinostof gekocht met donkerbruine tricot erbij om shirtjes voor Marien en Mink te maken. Wat word je hebberig van zo'n kraam, het is allemaal even mooi. Gelukkig voor mij kun je niet pinnen in het buurthuis anders had ik nog wel meer gekocht. Als extraatje zat er een stukje Bert en Ernie stof in de tas, heel schattig.

Bij Applicatie enzo heb ik wat rode vilt gekocht. Deze vilt blijft mooi na het wassen. In het verleden heb ik al zoveel kledingstukken weg moeten gooien omdat het vilt wel kromp en het kledingstuk niet. Dat ziet er echt niet uit.

Carla van Tab-tab had hele mooie haak katoen mee en daar heb ik 6 bollen zwarte, een beetje glimachtige, katoen gekocht. Die ga ik gebruiken om de rondjes van wol aan elkaar te haken tot een omslagdoek. Maar eerst eens goed over nadenken hoe ik dat ga doen zonder patroon.

Bij Lilian heb ik mooie dikke roze/rode tricot gekocht. Aan de ene kant van de stof brede strepen en aan de andere kant smallere strepen. Dit moet een kledingstuk voor Jajeri worden. Misschien de Amelie zodat je in de capuchon beide strepen goed kunt zien. Maar eerst overleggen of Jajeri nog wel iets met een capuchon wil hebben.
En nog een aantal verschillende bandjes, de patronen Johanna en Elodie en wat opstrijkmotieven.

Verder zijn we allemaal enorm verwend met een Knipmode tas vol tijdschriften bij binnenkomst en een super gevulde goodiebag bij het weggaan. Wat zaten daar veel leuke dingen in. Een schattig naaimachine bedeltje van Tab-tab, een velours hertje van Applicatie enzo, een meetlint waarmee je jezelf makkelijk op kunt meten (ik heb het zelfs al gebruikt). En nog veel meer.

En er zat een visje in, rechtsboven op de foto. Er zijn al verschillende gebruiksfuncties hiervoor langs gekomen. Briefopener, om draden naar je toe te trekken van de coverlock, je kunt er punten van kragen goed scherp mee krijgen of als brei hulp om draden omheen te wikkelen. Ik weet nog niet wat ik er zelf mee ga doen.

Helemaal rechts op de foto de 2 stofpakketjes die ik mee terug heb genomen. Een van Aline en 1 van Barbabella (sorry, ik weet je echte naam niet eens). Allebei met mooie leuke stoffen dus die gaan zeker gebruikt worden. Bedankt meiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette