maandag 23 februari 2009

Een saaie broek ?!?!

Hij stond al heel lang op de to-do-list en dit weekend is het er eindelijk van gekomen. Ik heb KleinJuist gemaakt voor Romek. Van zachte zwarte jeans. Ik heb enorm zitten bedenken en zoeken hoe ik de broek nu kan versieren, passend bij een 8 jarige jongen. En ik kom er niet uit.
Dus de enige versiering zijn de met bruin doorgestikte naden. Eigenlijk vind ik dat best saai, een gewone zwarte doorgestikte broek kun je ook in de winkel kopen. Maar ik ben wel erg tevreden over het resultaat. Een broek die qua lengte en breedte bij mijn slanke mannetje past is namelijk moeilijk te vinden in de winkel.


KleinJuist is een leuke broek om te maken. Er zijn 3 verschillende kniestukken te kiezen. Ik heb die met kleine naadjes aan de zijkant gekozen. En aan de zijkant van de broek zitten buidelzakken. Daar moeten eigenlijk nog zakkleppen boven maar op de 1 of andere manier heb ik een enorme hekel aan het maken van zakkleppen.

Nu alleen nog passen, zo op de houten pop ziet de broek er erg wijd uit. Dus noemen we het gewoon een trendy 'baggy' broek. Ik heb de taille wel iets verhoogd want Romek hoeft van mij nog niet met een zichtbare onderbroek rond te lopen ;-). Ik heb maat 122/128 genomen en die op verschillende punten in de broek wat verlengd. In totaal zo'n 5 cm. denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette