donderdag 19 maart 2009

nieuwe stoffen

Vandaag ben ik naar Karteris in Barneveld geweest. Al veel over de winkel gehoord maar ik was er nog nooit geweest. Ze hebben behoorlijk veel aanbod en zijn niet duur. Maar het was er ontzettend druk en wat chaotisch.

Maar dat heeft me er niet van weerhouden om wat mooie stofjes te kopen al vond ik niet echt waar ik naar op zoek was. Namelijk geschikte stoffen voor Quinty. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan de winkel maar vooral aan het feit dat ik niet weet welke stoffen / modellen ik nu voor haar moet gaan gebruiken.

De bovenste lap is fleece en bedoeld als achterkant van een patchwork kleed voor hier thuis. De schaar kreeg ik er gratis bij.
De oranje en grijze uni's zijn tricot en de overige 3 lapjes zijn van Nooteboom en bedoelt om te combineren met hier thuis al aanwezige stoffen (2e foto). Die passen namelijk net niet bij elkaar al leek dat wel zo toen ik ze kocht. Met deze combinatie stoffen erbij moet het wel lukken denk ik.
Als laatste heb ik 6 meter fiberfill gekocht om de patchwork kleden mee op te vullen. Een enorm pakket. Waar laat je nu toch zoiets?? Er zit dus niets anders op dan zo snel mogelijk aan de slag te gaan.

1 opmerking:

  1. Ben heel erg benieuwd hoe die deken gaat worden? Ik denk heel erg fleurig en leuk, leuke fleece ook voor de achterkant. Je hebt de smaak wel te pakken hè. Ik rol die fiberfill altijd op en probeer 'm dan ik 'n grotere plastic zak (of vuilniszak) te stoppen. Dan is het wat handzamer.
    Groet, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette