vrijdag 27 maart 2009

Picknick kleed en tas

Het kleed is eindelijk af, ik heb er toch nog langer over gedaan dan ik van te voren had gedacht. Ik vond het leuk om te maken en ik vind het resultaat ook schitterend. Maar er zal niet snel een 2e kleed komen want het is lastig naaien met zo'n enorm project en het zeil waar je nauwelijks spelden bij kunt gebruiken. Uiteraard gaat er nog wel eens iets mis en uithalen is niet mooi bij zeil.

Het is ook echt onmogelijk om het zeil recht en goed onder de machine te krijgen.


De bovenkant bestaat uit lapjes katoen. Enkele daarvan zijn versierd met bloemen (Patrick vroeg al lachend of ik het kleed zonder bloemen niet druk genoeg vond :-)).

Enkele lapjes zijn erg dunne katoen dus ik vraag me af hoe geschikt die zijn voor een kleed wat gebruikt wordt om op te zitten en te spelen. Wassen kan natuurlijk al helemaal niet.

Dan een tussenlaag van fiberfill en een onderlaag van tafelzeil van AH. Het is dus een zacht kleed geworden wat heerlijk zit. De afmeting is ongeveer 120 bij 200 cm.

Opgevouwen is het een enorm pakket dus ik heb er een tas bij gemaakt om het toch nog enigzins praktisch te houden.

De tas is ook van tafelzeil. Voorop een groot vak en de tas is versierd met een aantal applicatie borduurtjes. Een vrolijke hanger van zeil aan het hengsel maakt het geheel af (het is 1 hanger met een varken aan de ene kant en 'Oink' aan de andere kant. De tas sluit met klittenband en is groot genoeg om ook nog wat spullen, naast het kleed, in te vervoeren. Gelukkig is het geheel niet zwaar.
Vanmiddag heb ik het kleed en de tas kado gegeven aan een goede vriendin. Zij was vorige week jarig en mijn beide meiden mogen dit weekend maar liefst 2 nachten bij haar slapen. Het is heerlijk rustig in huis nu :-).

3 opmerkingen:

  1. Wat 'n project zeg! Lijkt me ook 'n heel gedoe zo'n groot ding onder je machine en dan ook nog stug door het zeil.

    En dan nog gelijk weggeven ook, lief van jou.

    Groet, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hoop werk maar het resultaat is er wel naar hoor. Erg mooi. Nu maar hopen op mooi picknickweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kleed is mooi geworden zeg! Superpraktisch zo'n tas erbij, zeg! En lekker zo'n logeerpartij voor de kids. Voor jezelf is het ook wel even leuk, gezellig met z'n tweetjes!

    Geniet ervan!
    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette