donderdag 12 maart 2009

picknick kleed

Vanmorgen zag ik bij de Hema een leuk kleed. Aan de ene kant zeil, aan de andere kant katoen en lekker dik opgevuld. Ideaal om mee te picknicken ofzo.

Het zag er leuk uit en aangezien ik een enorme hoeveelheid AH tafelzeil in huis heb van alle afgelopen acties leek dit mij een goed idee om te gaan maken.

Dus meteen een grote quiltlineaal gekocht, een rolmes had ik gelukkig net voor mijn verjaardag gekregen (dank je wel mam!) en aan de slag. Ik heb nu 45 vierkantjes gesneden. Nog 90 te gaan. Kom ik ook mooi van mijn voorraad "te klein om nog kleding van te maken, maar ook zonde om weg te gooien" lapjes af. Alleen voor de opvulling zal ik misschien fleece moeten kopen. Ik heb een donkergroene lap die groot genoeg is maar daarvan zal de kleur denk ik teveel doorschijnen.

Misschien volg ik Diana's idee wel op (waar uiteraard ook het idee van de rood / wit / blauw combi vandaan komt) en neem ik een oude molton als opvulling. Maar eens goed zoeken op zolder
Heb ik toch mooi 25 euro uitgespaard ('wink', :-)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette