donderdag 19 juni 2008

1e project van mijn leerling

Sinds een tijdje geef ik af en toe naailes aan een goede vriendin van mij. Nou ja, meer naaibegeleiding want een echte lerares ben ik niet.

Deze vriendin heeft inmiddels haar eerste project afgerond, een rok voor haar oudste dochter. Het is een zomerse rok naar het patroon van Venice.




Achteraf niet echt het meest makkelijke patroon om mee te beginnen met al die verschillende stofjes en dubbele pas die we erin gemaakt hebben. Maar het resultaat mag er zijn.


Inmiddels is er een nieuwe naaimachine aangeschaft, een slinger van tafelzeil gemaakt en een 2e rokje geknipt en al half in elkaar.


Ik ben super trots en daarbij is het nog erg gezellig ook :-).

3 opmerkingen:

  1. Jemig, wat ziet dat er meteen profi uit zo, mijn rokje op jouw weblog! Ik wil hier voor de andere lezers nog wel even opmerken dat het resultaat ook vooral ook aan jouw deskundige adviezen en begeleiding te danken is! Ik vind het heel leuk dat je me toch enthousiast hebt weten te maken voor het naaien, wie had dat gedacht.

    liefs, Alette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! Ik speel af en toe ook juf maar ik vind het erg vermoeiend. Ik ben kennelijk iemand die in zo kort mogelijke tijd alle bruikbare en handige info wil spuien en dat kan gewoon niet hè (LOL). Dat ga ik toch 'ns anders aanpakken.

    "Jullie" rokje is in ieder geval prachtig.

    Groet, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk rokje...complimenten hoor, voor jullie allebei!!!ben benieuwd naar het volgende projekt...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette