zondag 29 juni 2008

Hmmmm, taart

Toen ik de taartstof van Stenzo zag wilde ik die meteen hebben voor het maken van taarttassen. Dat is er nog niet van gekomen maar Jajeri kan nu wel als 'snoepje van de week' naar school :-).

De tuniek is van het patroon Empirchen van Farbenmix. De broek is een zeer veranderde Greetje. Ik heb de pijpen halverwege afgeknipt en er een dubbele strook aangezet die aan de zijkant open is zodat een klein splitje ontstaat.

Hoewel ik geen rekbare stof voor de tuniek gebruikt heb, heb ik er toch geen sluiting in gemaakt.

En hij is toch goed aan- en uit te trekken gelukkig. Wel met hulp maar een sluiting achterop kan Jajeri ook niet zelf open en dicht maken.


De borduurtjes op de broek en op de zakken heb ik er toch maar weer afgehaald. Dat wordt echt te bont. De borduurtjes had ik nog liggen en daarom heb ik deze gebruikt. Anders had ik ze op een andere kleur vilt geborduurd.




De naad van het rok gedeelte van de tuniek zit aan de zijkant omdat dan hopelijk minder op valt dat ik een beetje scheef geknipt heb. De rijen met taart lopen niet mooi door. Bij de bovenkant van de tuniek heb ik het achterpand als voorpand gebruikt omdat ik de tuniek anders te hoog gesloten vond. Toen was het ineens toch wel heel erg bloot en heb ik het roezeltje er nog in gemaakt. Ditzelfde roezeltje zat al aan de onderkant van de tuniek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette