zaterdag 18 april 2009

De 1e leeuw is klaar

Na het maken van een proef catsuit kon ik geen uitvluchten meer verzinnen en moest ik met de echte stof gaan beginnen. Het proefpak zit nog een beetje ruim om Quinty heen maar het echte pak zit heel erg mooi. Ik heb een heleboel aan het patroon aangepast en dat heeft goed uitgepakt. Van de 5 meisjes die een catsuit moeten hebben hebben er 2 dezelfde maat als Quinty dus dat is mooi meegenomen.

Een haarband als manen en manchetten om de 'poten' maken er echte leeuwtjes van. Uiteraard komt er ook nog een staart, daar ga ik mij morgen eens over buigen. Het materiaal (tricot/lycra) rekt zo mee dat ik er niet zomaar een staart aan kan hangen.

Het blauwe pakje is van zulke zachte tricot gemaakt dat hij nu door Quinty wordt gebruikt als pyjama.

2 opmerkingen:

  1. Hij zit echt als gegoten, zeg! Prachtig gemaakt.

    Misschien een idee voor de staart, is dat je een gladde ceintuurband van dezelfde stof maakt met een klittebandsluiting voor in de taille, en daaraan de staart maakt.

    Ik vind de haarband als manen zo leuk staan! Ben heel benieuwd hoe de andere pakken worden.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij past zeker goed, knap zeg!!! succes met je project!
    groetjes van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette