zondag 12 april 2009

Eenvoudige rok met veel werk

Een heerlijke draai rok voor Jajeri, ze vindt 'm geweldig. Quinty trouwens ook en ik denk dat beide dames 'm wel passen al zal hij bij Quinty wat kort zijn.

De zwarte onderrok is ruwe zijde. Niet echt een kinderstof maar het ligt al minstens 15 jaar in kast dus vond ik wel dat ik het hiervoor kon gebruiken.

Het patroon dat ik gebruikt heb is Insa. Eerst had ik 4 delen onderrok gemaakt en daaroverheen van voile 2 cirkelrokken. Die waren echter zo scheef dat het geen gezicht was.
Toen heb ik er 2 delen Insa bij geknipt (en nog heb ik een hele lap zijde over) en 6 delen bovenrok van mijn absolute lievelingsstof. Volgens patroon heb ik toen in ieder deel 2 stukjes elastiekjes gestikt zodat de stof ging rimpelen. Natuurlijk had ik eerst de rok moeten zomen dus dat ging met veel moeite na verschillende pogingen (hoop uithalen dus) het beste met een rolzoom. Daarna vond ik het zo rommelig dat ik alle 12 stukken elastiek er weer uit heb gehaald.

Toen de tricot tailleboord erop. En nu blijkt de rok veel te wijd te zijn dus moet ik de boord weer een stuk loshalen om er alsnog elastiek doorheen te halen. Gelukkig ben ik uiteindelijk wel tevreden over het resultaat na al dit werk.

1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad een aardige klus. Maar het resultaat is prachtig geworden. En dan is al dat uithalen en overnieuw beginnen met de bovenlaag 't wel waard.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette