donderdag 9 april 2009

Toen en nu

Nu ik geen inspiratie heb om kleding voor de kinderen te maken ben ik maar voor mezelf begonnen. Van wat lapjes uit de grote voorraad heb ik een Antonella geknipt. Ik heb geen standaardmaten dus ik vond het best spannend.

Als proefmodel is het shirt best gelukt al staat het wat pyjama achtig. Dat komt waarschijnlijk door de kleur die niet roze, oranje of rood is met net iets anders. Bij de bovenwijdte wil ik hem wat smaller hebben, de onderkant had ik al van te voren iets verbreed. En mij staat een iets hoger sluitend shirt mooier.

Op dezelfde foto is te zien waar ik 20 jaar geleden mee bezig was uit een Burda van 1988. Een jasje voor een studentengala van mooie zijde die een tante van mij uit Singapore had meegenomen. Ik heb het jasje nooit afgemaakt, eigenlijk hoeft alleen de voering nog maar vast aan het jasje. Tijdens mijn studie had ik andere prioriteiten dan kleding naaien. En daarna trok het model van het jasje me helemaal niet meer :-). Toch kan ik het niet weg doen en staat het nog steeds op de paspop in mijn atelier.

2 opmerkingen:

  1. Dat jasje is nostalgie! In dat jaar begon ik met solliciteren en werken. Ik liep op school als een, weliswaar "sjieke", punker rond en moest dan uit mijn moeders kast kleding bietsen! Ik had nog geen geld voor een kastinhoud-make-over. Ik heb in het begin me ook gek genaaid om een beetje een garderobe te kweken. Ik moest er "duur" repré uitzien omdat ik bij een duur advocatenkantoor werkte. Dat jasje op de paspop doet me aan mijn eerste "mantelpakje" denken. Ik heb het veel aangehad, het zat lekker. Ruimte zat bij de schouders! Ha ha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker shirt zeg.Echt voor dit jaargetijde, wel al luchtig maar toch lange mouw. Vrolijk kleurtje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette