dinsdag 28 april 2009

Het maken van een back-up

Gister was de gehele weblog van Willie ineens weg. Dan denk je 'even leuk' een achtergrondje te veranderen en ben je ineens alle berichten, foto's, teksten, reacties, alles kwijt. Dat zet een heel aantal blogsters aan het denken over het maken van een back-up. Ik ook dus (wees gerust, ik doe het niet zelf, ik ken iemand die dat heel goed kan :-)). Overigens is de weblog van Willie weer helemaal hersteld hoor.

Die back-up is inmiddels gelukt, er is een reserve bestand aangemaakt. Maar hoe dat ooit weer te openen?? Het lijkt mij ook zo leuk om bijvoorbeeld offline nog eens zo'n weblog door te bladeren. Echt voor later dus als naslagwerk, misschien vinden mijn kinderen dat ooit nog leuk.


Toen dacht ik terug aan dit idee van Smila. Of is het niet meer van deze tijd, of de toekomst om iets op papier te drukken. Moet het allemaal digitaal worden?

Ik weet het niet maar een leuk idee vind ik het wel.

1 opmerking:

  1. Ik heb er nooit zo over nagedacht, dat je dit ook kwijt kan raken. Nu heb ik pas een een week of 7 een blog, maar het is veel te leuk om het kwijt te raken, want ik lees nog wel eens lekker alles door en bekijk foto's, ook van andere blogs. Is het nog lastig zo'n back-up maken?

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette