donderdag 10 november 2011

Zo'n mooi stofje ...

Quinty heeft dringend nieuwe shirts nodig. Broeken heeft ze wel genoeg, ze draagt erg graag een spijkerbroek. Twee weken geleden kocht ik een hele mooie tricot met hele warme stralende kleuren. Op de foto komt dat helemaal niet over, zeker niet als je 's avonds een foto maakt dus moeten jullie het maar gewoon van mij aannemen. Vooral het aqua blauwe (rechts onder met die zwarte krulletjes) en de fel roze kleur zijn zo mooi. De tricot is vrij dun maar er zit op nogal wat plaatsen flockfolie die het weer wat dikker maakt. Wel lastig te naaien omdat sommige stukken erg meerekken en ander stukken niet.
Hoe mooi de stof ook is, ik zou graag het shirt nog willen versieren. Gewoon op deze manier even snel een shirt in elkaar zetten vind ik eigenlijk een beetje saai. Maar Quinty vindt het prima zo en daar gaat het om. Het is trouwens een Clementine, zonder zakken. Quinty mocht kiezen tussen dit patroon en een Antonia en koos deze. Dan maak ik gewoon van een ander stofje nog wel een antonia voor haar. En ik moet snel weer eens naar een stoffenwinkel want het begint nu echt kouder te worden en er zijn dikkere shirts en truien nodig hier.

Voor Jajeri heb ik afgelopen dagen een zwarte legging en een zwart shirt gemaakt. Lekker saai en ook makkelijk te kopen natuurlijk maar nu is het helemaal op maat voor haar. De schouders wat breder, het shirt wat langer, de tailleband van de legging wat lager. Te saai om op de foto te zetten maar een welkome aanvulling op de garderobe van Jajeri.

1 opmerking:

  1. Inderdaad een heel mooi stofje. 's Avonds lijken stofjes een compleet andere kleur te hebben en het felle gaat er dan ook helemaal van af.

    Heerlijk modelletje, wat lekker snel resultaat geeft.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette