zondag 20 november 2011

Geen nieuwe jurk, wel een nieuw setje ...

Voor Quinty heb ik van de zomer een leuke zomerjurk gemaakt. Op de markt in Amsterdam vonden we er een kort vestje met lange mouwen bij in precies de juiste kleur. Deze jurk wil ze eigenlijk nog steeds wel aan maar dan als tuniek op een spijkerbroek. Dus vanmiddag heb ik 10 cm van de jurk afgehaald.

Van een restje tricot dat over was van de jurk heb ik er een sjaal bij gemaakt. Zo een die rond loopt en die je 2 keer om je nek moet wikkelen. Zo heeft ze er in een middag met heel weinig moeite ineens weer een setje kleding bij :-).
Niet dat Quinty de sjaal gaat dragen hoor, hij is niet groot genoeg. De meiden op school lopen allemaal met zo'n enorme gebreide sjaal rond hun nek gewikkeld. Quinty heeft er ook zo 1 en 2 sjaals tegelijk om gaat natuurlijk niet. Toch hang ik hem bij de jurk in de kast, wie weet zie ik haar er deze winter toch ineens mee lopen.

En toen had ik de smaak te pakken met het maken van sjaals. Ik ben een enorme koukleum en loop het liefste de hele winter met een dik vest aan en een sjaal om. Dus ik heb er ook meteen 1 voor mezelf gemaakt. Iets breder en iets groter. Nu nog zonder versiering, hij dient een beetje als proefmodel hoewel ik hem wel van een lievelingsstofje van dit moment gemaakt heb.
Deze grijze bloemenstof heb ik ook gebruikt in een 2e knoopjurk voor mezelf. Die is wel al gedragen maar nog niet op de foto gezet.

Het patroon van de sjaal is een freebook van Farbenmix en heet Schlauchschal.

3 opmerkingen:

  1. Ik draag ook graag een sjaal, lekker warm!! Deze zien er leuk en fleurig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij zie e ook continue met een sjaal om hoor. Lekker warm en staat nog leuk ook!!

    Groetjes, Collie

    O, ja, super dat snelle setje, even vestje erbij, reepje eraf en klaar is Mina. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooie sjaals, goed idee, hier ook een kou kleum ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette