donderdag 3 november 2011

Een makkelijk jurkje

Deze stof heb ik vorige week dinsdag gekocht bij Karteris in Barneveld omdat ik dit jurkje zo ontzettend leuk vond.

Het patroon is Amelie, maat 146/152 maar dan een stuk korter. Eigenlijk wilde ik het met de blauwe kleur in de stof combineren maar dat is zo'n aparte kleur, die kon ik nergens vinden. Toen bedacht ik dat ik nog een stuk paars had liggen van de Clementine die ik laatst voor Quinty maakte. En dat was precies de juiste kleur. Heerlijk, weer een lap op dus.
De legging kreeg ik niet helemaal uit de stof dus moest ik onderaan een extra strook eraan zetten. Dat heb ik met de lockrand naar buiten gedaan. En er voor de leuk nog 2 lockranden bij gezet. Op zich zit dit in de laars en zie je het niet maar thuis en bij vriendinnen lopen de kinderen toch vaak op hun sokken en dan geeft het een leuk effect.

De jurk zit heerlijk. Vandaag werd hij gecombineerd met een zwart vestje maar een zwart shirt met lange mouwen eronder kan natuurlijk ook.

4 opmerkingen:

  1. LEUK! Al die kleurtjes staan echt heerlijk vrolijk en zo te zien is je dochter er heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In deze stof vind ik hem ook prachtig! Staat Jajeri heel mooi! Had jij de paars met groene nickey ook gekocht? Dan nu allebei een Bandito maar dan andersom? ;)

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk als je als moeder zo handig bent met naald en draad, helaas zit dat er voor mij nog niet in.. maar... wat nog niet is, kan altijd nog komen...
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooi! Wat een prachtige warme kleur.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette