donderdag 26 juli 2007

2x blusentop

Tussen alle bedrijven door heb ik afgelopen dagen 2 blusentops gemaakt voor de meiden. Een makkelijk te maken patroon, ik heb het tussen alle andere naaiwerkzaamheden en het onderhouden van de kids die vakantie hebben door gedaan.


De blusentop (maar ook de bowznstuff jurk van Jajeri en de bloementas die ik laatst gemaakt heb) is een zogenaamd e-book patroon. De nieuwste generatie patronen denk ik. Je krijgt niets meer op papier thuis maar je bestelt via internet dit patroon en na betaling krijg je de mogelijkheid het patroon te downloaden.

Dan de patroondelen printen, uitknippen en hup aan de slag.


Voor Quinty is de blauwe versie met een geboorduurde Amigurumi op de band.

Voor Jajeri is de roze versie van dezelfde stof met verliefde eenhoorns op de buik.







Het is beide maat 6 jaar. Voor dit patroon moest ik de borstomvang van beide meiden meten en die is gewoon voor allebei hetzelfde!! Een mooie 58 cm. Qua taille is Quinty wel iets breder dan Jajeri maar ja, ze is ook 3 jaar ouder. Jajeri is een mooi slank meisje dus het verbaasde me zeer dat ze dezelfde borstomvang heeft.

Beide bloesjes kunnen dus uitgewisseld worden maar de praktijk heeft geleerd dat het beter is om dat voorlopig nog niet te doen. Komt alleen maar ruzie van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette