donderdag 19 juli 2007

Monddoekje

Wat een stom woord eigenlijk, monddoekje. Maar zo heten die lapjes nu eenmaal die je gebruikt bij het voeden van babies.

Woensdag gaan we op kraamvisite en ik vind het altijd zo leuk om een persoonlijk kadootje mee te nemen. Ik ben er nog niet uit of de ontvangers zoiets altijd leuk vinden maar het is in ieder geval leuk geven.

Vanmorgen wilde ik dit lapje 'even' gaan borduren maar zoiets duurt toch altijd wel veel langer dan je verwacht. De machine heeft wel een paar uur staan 'stampen' (ik had 'm wel op de laagste snelheid staan). Gelukkig had ik ondertussen nog genoeg andere klusjes om te doen (zoals een legging knippen en met de locker in elkaar zetten, maar die komt later pas op de foto).



In totaal zijn het ruim 32.000 steken op dit lapje. Het alfabet is een freebie, ik weet alleen niet meer waar ik het gevonden heb. De panter is een patroon uit de jungleserie van farbenmix.

Het paarse kruisje op de foto verdwijnt nog nadat ik het lapje gewassen heb. Dat is het midden van het lapje, het gekke is alleen dat na secuur alles uitmeten het borduurtje niet precies in het midden staat.

1 opmerking:

  1. Dit doekje is een soort moderne versie van de handgeborduurde geboortetegel die ik vroeger wel maakt als kraamkado. Mooi die kunstige dierenletters. mama

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette