woensdag 9 januari 2008

Bezig ...

In het nieuwe jaar heb ik nog geen steek genaaid en toch ben ik best de hele dag bezig. In de vakantie heb ik weer eens heerlijk 2 boeken gelezen, daar neem ik meestal de tijd niet voor.

Verder ben ik bezig met het maken van 2 gordijntjes voor in de poppenhoek in de klas van mijn jongste dochter. Geen groot project maar toch iets waar ik vooraf veel tijd aan besteedt om te bedenken hoe ik er iets moois van kan maken. Juf heeft de stof aangeleverd en nu wil ik er mijn fantasie op loslaten.

En gister heb ik voor het eerst een naailes gegeven. Nu is naailes een groot woord, we hebben heel gemoedelijk achter de naaimachine van mijn 'leerling' gezeten en ontdekt hoe alles in elkaar steekt. En natuurlijk een proeflapje gemaakt. Het huiswerk voor de volgende keer is een rok uittekenen.

Mijn eigen naailessen zijn gister ook weer begonnen. Tijdens de lessen werk ik aan het onderdeel patroontekenen voor het costumiere diploma. Ik volg lessen volgens de Rundschau methode.
Tijdens deze lessen ben ik met mijn lerares en 2 mede cursisten ook bezig om een jurk te ontwerpen en te maken voor een wedstrijd. We hebben al eens eerder (met succes) meegedaan aan een dergelijke wedstrijd alleen is deze wel een graad moeilijker. 5 April moet de jurk klaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette