woensdag 30 januari 2008

Gordijntjes in de maak

De poppenhoek in de klas van Jajeri heeft nieuwe gordijntjes nodig. De juf heeft stof aangeleverd en ik ben aan de slag gegaan.

Nu heb ik heeeeel veel verschillende bandjes in leuke kinderthema's maar ik vond dat er geen 1 bij de stof paste. Het duurde dus ook een hele tijd voor ik bedacht had wat ik met de gordijntjes wilde doen. Gewoon alleen maar gordijntjes maken vond ik ook niet leuk.

Achteraf gezien was het wel heel erg veel werk al die cijfers borduren. Dat komt omdat alle stof eerst op het vilt vastgeborduurd wordt, daarna vlak langs de rand uitknippen en dan verder borduren. Maar het resultaat wordt leuk. De cijfers zijn allemaal zo'n 9 cm hoog en gemiddeld 7 cm breed.

Hier een voorproefje, de strepenstof op de ondergrond is de stof van de gordijnen:


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die cijfers. Het worden superdeluxe gordijntjes.
    Heel creatief!
    A.M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat dat een heel erg leuk gordijntje gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette