zaterdag 26 januari 2008

een roze slinger

Het maken van de slinger voor Quinty's klas vond ik zo leuk dat ik er nog 1 gemaakt heb. Ik had al een jaar een meter tafelzeil liggen met verschillende motieven erop. Allemaal in de kleuren roze, oranje en rood. De bedoeling bij het kopen was om er een tas van te maken maar een slinger is net zo leuk.



Het is een echte meidenslinger geworden met deze kleuren en vormen en aangezien de eerst volgende meidenverjaardag hier in huis pas 12 december is zal het nog wel even duren voor de slinger gebruikt gaat worden. Maar als ik ineens iets in mijn hoofd heb wat ik wil maken, wil ik dat ook meteen doen.


Hij was lekker snel klaar zo zonder borduurtjes erop. Bij het maken merkte ik wel dat dit zeil kwalitatief een stuk beter is dan het AH zeil. Dat is makkelijker bij het maken omdat het een stuk steviger is. Maar dat betekent ook dat de slinger wat zwaarder is.





De slinger is ong 7,5 meter lang geworden en er zitten 18 vlaggetjes aan. Dit keer allemaal 15 cm van elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette