maandag 10 december 2007

Imke .... of toch niet

Ik zag deze heerlijke dikke borg met vrolijke wiebertjes liggen en zag meteen Jajeri ermee rond lopen. Dus een lekker snel projectje tussendoor. Stof geknipt (het is een Imke), nog sneller in elkaar gezet en toen zag ik al dat het niks werd. Ik heb er ook maar geen versiering op gedaan, eerst passen.



En ja hoor, het zit voor geen meter, de hals is veel te wijd. Een capuchon erin maken gaat niet want Jajeri heeft een hekel aan capuchons heeft ze me toevallig gister toevertrouwd.




In eerste instantie bedacht ik dat ik er dan wel een Berit hes van zou kunnen maken. Daar zijn de panden groot genoeg voor. Maar van Lilian heb ik geleerd om eerst goed te gaan zitten fröbelen voor een mislukt project echt als mislukt bestempeld mag worden. Dus ik ga hem uit elkaar halen en kijken of ik er nog iets aan kan wijzigen om zo de hals wat minder wijd te krijgen. De trui is groot genoeg dus als ik de panden er iets lager nog een keer uit knip zou het misschien moeten lukken.


Niet de leukste klus maar ik vind deze stof zo leuk dat het het proberen wel waard is.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb van het weekend ook een Imke van boucle gemaakt. Ik heb echter het boordje van nicky velours gemaakt, dat rekt wat beter om de hals mooi te krijgen. Succes met frobelen. Zijn niet de leukste klusjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stof is inderdaad geweldig!
    Zou je niet van een contrasterende stof een kleiner boordje kunnen maken en dat erin verwerken?
    Dan hoef je niet de hele boel weer uit elkaar te halen.
    En dan evt in dezelfde kleur als die boord een applicatie borduur maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die wieberstof!! Ik had hem ook gezien bij de stoffenkraam! Dat ik zo'n invloed heb ...oeps...
    Wat betreft die capuchon: moet je eens opletten als je bij een klas staat te wachten, hoe vaak kinderen aan elkaars mutsen trekken!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette