donderdag 25 oktober 2007

Een jurk voor eend en konijn ...

Mijn beide meiden wilden ook wel weer eens achter de naaimachine. Er moest een jurk voor eend en een jurk voor konijn (de favoriete knuffels van de meiden) gemaakt worden.

Eerst heb ik ze hun knuffel op laten meten en het op patroon papier laten uittekenen. Toen zelf stof uitzoeken en knippen (eerst uitmeten met het zoommaatje) en zelfs locken. Dan bandjes uitzoeken en vast stikken en daarna de jurk in elkaar. Het verliep allemaal soepel, ik vond het nog leuk om met ze te doen ook (ben helaas niet zo'n knutselaar met de kids).


Quinty (8 jaar) kan duidelijk al heel veel zelf. Locken, naaien, knippen, na wat uitleg doet ze het precies zoals het moet. De jurk van haar knuffel is iets eenvoudiger maar ze heeft het wel allemaal zelf gedaan.

Jajeri (5 jaar) heeft er snel genoeg van en wil dan dat ik het doe. Maar ze is wel veel meer van het experimenteren en draait aan alle knoppen van de naaimachine.



Beide jurken uiteraard inclusief label aan de zijkant en een hanger eraan.

In mijn mooie werkkamer (foto's volgen nog, het is nog steeds niet helemaal ingericht) heb ik een kindertafeltje neergezet met mijn 'oude' brother naaimachine erop. Dan kunnen ze makkelijker bij de voetpedaal. Deze machine kan op een hele langzame stand, super voor kids dus.

1 opmerking:

  1. Mooie jurken hoor, de dieren zitten er weer warmpjes bij!
    groetjes van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette